REDES SOCIAIS E O NEGACIONISMO COMO INDIFERENÇA

  • José André Ribeiro Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia (IFBA)

Abstract

The goal of this work is to show how the modeling of social media encourages the dissemination of denialist content and conspiracy theories. Therefore, it details how social media have an addictive logic. This is due to the economic model of technology companies is centered on user attention. The strategy is to generate more engagement to modify behaviors. In this way, the social media produce personalized ways of exposing content, to generate the longest possible time of engagement. In view of this, the contents shown are usually the most.

Author Biography

José André Ribeiro , Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia (IFBA)

Doutor em Filosofia pela Universidade Federal do Ceará (UFC), Mestre em Filosofia pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) e Graduado em Filosofia pela Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Promove pesquisa nas áreas de Filosofia Antiga, Filosofia Intercultural, Ética e Filosofia Política. Atualmente, é Professor de Filosofia do Campus de Porto Seguro do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia (IFBA).

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Published
2023-08-29
How to Cite
, J. A. R. (2023). REDES SOCIAIS E O NEGACIONISMO COMO INDIFERENÇA. ARARIPE — REVISTA DE FILOSOFIA - , 4(1), 76-91. https://doi.org/10.56837/Araripe.2023.v4.n1.1147